09 November 2010

Cuti

Memang menjadi budaya rakyat Malaysia, cuti panjang sikit balik kampung! so aku pun tidak melepaskan peluang itu. Sambil meyelam minum air...hehehehe nasib baik tak kembung. Percutian kali ini sempatlah jugak  aku pergi ke Lumut & Teluk Batik. Last aku sampai ke sana zaman belajo dulu kalu tak silap form 4 rasa2nyelah, dulu masa tu ada ujian pandu puteri......sekarang Lumut mahupun Teluk Batik dah banyak berubah. maklumlah Malaysia menuju kearah Negara Maju kenalah maju bersama. Sempat juga membeli-belah di pekan Lumut, masa tgh syok memilih topi ternampak satu papan tanda 

"tolong jangan tergedik2 tangkap gambar disini" 

lebih kurang mcm tulah ayat dia. tak faham aku kata budi bahasa budaya kita, so aku tak beli apa2 pun dari kedai dia, meluat aku membaca tulis dari orang yang low educated. Terfikir jugak apasal plak aku emo dengan sign board tu. Entahlah......

Perancangan awalnya nak ke PD bersama Kamaruddin, Erwan dan Rossharifah tapi tak menjadi, buat aku frustration, than make another plan. Pesanan untuk member2 aku yg namanye disebut tadi next time please don'n do it again yah!!!...hehehehe (jangan mare). btw we enjoy the holiday so much.



Pulang dari cuti memang banyaklah keje yang tertunggak, perkara yang sama setiap kali cuti panjang, padahal taklah panjang sangat. Fed up!!! Fed up!!! Fed UP!!!! sampai bila harus jadi begini? nak cuti pun tak tenang. erm.........

No comments:

Post a Comment